piątek, 10 października 2014

Ubezpieczenie zdrowotne w Holandii

Niewiele osób które przyjeżdżają do Holandii wiedzą o tym że w kraju tulipanów wymagane jest ubezpieczenie zdrowotne które każdy pracownik musi opłacać sobie indywidualnie. Niestety ale ubezpieczenie z polski czy wykupione specjalnie na okres pracy u polskiego ubezpieczyciela na nic się tutaj nie przyda.
W Holandii obowiązuje i jest honorowane jedynie holenderskie ubezpieczenie wykupione jedynie u holenderskiego ubezpieczyciela.
Na szczęście sprawa nie jest aż tak trudna jakby mogło nam się wydawać i zazwyczaj agencja pracy pomaga nam w dopełnieniu tego obowiązku bo trochę niższej cenie.
Żeby legalnie podjąć pracę oraz wykupić ubezpieczenie niezbędnie jest posiadanie numeru sofi . Numer sofi jest podstawowym dokumentem który można porównać do naszego numeru NIP i PESEL.

Gdzie wykupić ubezpieczenie

Ubezpieczenie możemy wykupić indywidualnie u jednego z wielu ubezpieczycieli, jednak zazwyczaj potrzebują oni do tego meldunku. Ubezpieczenie możemy także wykupić bezpośrednio w naszej agencji pracy tymczasowej, zazwyczaj na nieco lepszych warunkach. Ubezpieczenie kosztuje nas od 80 do 100 euro tygodniowo.
Ubezpieczenie jest nam potrzebne do tego żeby zarejestrować się u lekarza rodzinnego i otrzymywać bezpłatną opiekę lekarską oraz bezpłatne leki. Ubezpieczenie jest nam też potrzebne w przypadku choroby jeżeli musimy udać się do szpitala na leczenie.

Kara za brak ubezpieczenia

Jeżeli jednak postanowimy trochę zaoszczędzić i nie wykupywać sobie tego ubezpieczenia musimy liczyć się z karą która wynosi 30% więcej niż gdybyśmy musieli zapłacić normalnie. Zatem jeżeli przez 6 miesięcy nie płaciliśmy 100 euro ubezpieczenia, do ewentualna kara może nas wynieść 6 miesięcy razy 100 euro ubezpieczenia razy 30% czyli 780 euro co daje nam 180 euro więcej niż normalnie.
Wielu Polaków którzy przyjeżdżają jedynie na kilka miesięcy nie wykupuje sobie ubezpieczenia co pozwala im przywieść 300-400 euro więcej, co w polskich realiach jest całkiem dużą kwotą.
Warto pamiętać o tym że ubezpieczenie w agencji pracy obowiązuje nas tylko w okresie pracy w danej zakładzie. Jeżeli po jakimś czasie zmienimy agencję pracy, wtedy musimy od nowa ubezpieczać się u nowego pracodawcy co praktycznie nie jest żadnym problelem.
Jeżeli jednak zdecydujemy się na ubezpieczenie indywidualne musimy pamiętać o tym że będziemy je opłacali cały czas nawet wtedy kiedy nie pracujemy i nie przebywamy w Holandii więc warto się kilka razy zastanowić zanim pochopnie podejmie się złą decyzję.

11 komentarzy:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. W sumie nigdy w Holandii nie byłem, tym bardziej nie potrzebowałem żadnego ubezpieczenia. Dlatego jestem zdania, że fajnie jest przedtem skorzystać z porównywarki ubezpieczeń https://kioskpolis.pl/ i właśnie w taki sposób odnaleźć najbardziej korzystną dla siebie polisę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dobrze mieć takie rozeznanie jak kwestia ubezpieczeń przedstawia się w innych krajach, jeśli się do danego wybieramy. Ja póki co chciałabym wybrać jakieś dobre dla siebie u nas w kraju. Z tego co przeglądałam to takie ubezpieczenie na życie https://cuk.pl/ubezpieczenia/zdrowie_i_zycie/ubezpieczenie_na_zycie rozważam właśnie. Można od różnych zdarzeń się ubezpieczyć. Zawsze warto uważam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nigdy nie zdarzyło mi się, abym był w tym kraju więc ciężko mi się do tych kwestii odnieść. Bardzo chętnie za to czytam o ubezpieczeniach na http://kompleksowaochrona.pl/ i jestem pewny, że w takiej sytuacji każdy z nas znajdzie dla siebie to odpowiednie ubezpieczenie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jestem pod wrażeniem. Świetny artykuł.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie miałem jeszcze nigdy okazji aby tam być i zastanawiam się jak to jest jeśli chodzi o ubezpieczenia na pojazd. Wiadomo w naszym kraju jest to obowiązkowe. Dlatego ja bez chwili wahania decyduję się korzystać z kalkulatora https://cuk.pl/samochod/kalkulator_oc_i_ac który wyświetla mi najlepsze oferty. Nigdy jeszcze nie było sytuacji, abym nie wybrał niczego.

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo fajny wpis. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Akurat ja nie miałam okazji nigdy przebywać w tym kraju więc nie bardzo wiem jak wygląda tam kwestia ubezpieczeń. Moim zdaniem jeśli chodzi o same ubezpieczenia OC to każdy z nas i tak szuka tego najtańszego. Jak czytałam na stronie https://kioskpolis.pl/jak-znalezc-najtansze-ubezpieczenie-oc/ to można i takie tanie ubezpieczenie OC znaleźć.

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo fajny wpis. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  10. Super artykuł. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo ciekawie to zostało opisane. Będę tu zaglądać.

    OdpowiedzUsuń